Klacht indienen

Wij willen de beste zorg voor u.

Bent u niet helemaal tevreden over de zorg? 

Een klacht over Servaas Thuiszorg, of een klacht over een Servaas medewerker nemen wij zeer serieus. Wij vinden het belangrijk dat u tevreden bent over de zorg van Servaas Thuiszorg.

Wij horen dat graag van u, zodat we er iets aan kunnen doen. Servaas Thuiszorg heeft een klachtenreglement en een onafhankelijke klachtenfunctionaris.

Onafhankelijk

Om ervoor te zorgen dat uw klacht correct en onafhankelijk wordt behandeld, is Servaas Thuiszorg aangesloten bij Quasir voor onafhankelijke klachtenbemiddeling. Via Quasir is Servaas Thuiszorg ook aangesloten bij de door de minister van VWS erkende Stichting Zorggeschil. In de overeenkomst met onze zorgverleners hebben we geregeld dat ook zij voldoen aan de eisen van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).

Logo-Quasir-GROEP-FC

Stap 1: Samen naar een oplossing

Bent u ontevreden of heeft u een klacht, dan adviseren we u om allereerst in gesprek te gaan met de betrokken medewerker en/of de teamleider. Vaak helpt het om ‘de lucht te klaren’ in een goed gesprek. Soms is dat niet genoeg. Dan zijn er meer mogelijkheden.

Stap 2: Indienen van een klacht management Servaas

Komt u er samen toch niet uit en het probleem is niet tot uw tevredenheid opgelost? Dan kunt u zich tot de betrokken leidinggevende wenden.

Dit kan zowel per e-mail als per post. We nemen binnen 3 werkdagen contact met u op en samen zoeken we een oplossing.  

E-Mail: kwaliteitszorg@servaasthuiszorg.nl

Per post:
Servaas Thuiszorg
T.a.v. Directie Servaas Thuiszorg 
Sphinxcour 9a
6211 XZ Maastricht

Stap 3: Klachtenfunctionaris van Quasir

Komen we er niet uit, of stapt u liever direct naar een onafhankelijke klachtenfunctionaris voor bemiddeling, dan kunt u rechtstreeks terecht bij Quasir. Dat kan schriftelijk, telefonisch of per mail, onder vermelding van uw telefoonnummer:

Klachtenfunctionaris voor Servaas Thuiszorg

Quasir BV
Postbus 1021
7940 KA Meppel

Telefoon: 06 15 38 37 16

klachtenfunctionaris@quasir.nl
www.quasir.nl

Stap 4: Geschillencommissie

Als het bespreken/behandelen van uw klacht niet tot een bevredigende oplossing heeft geleid dan kunt u uw klacht voorleggen aan de geschillencommissie. De geschillencommissie is onpartijdig en bestaat uit een onafhankelijk voorzitter en tenminste twee andere leden. De geschillencommissie onderzoekt uw klacht en doet een uitspraak over de gegrondheid van uw klacht. De klachtbrief dient ten minste te bevatten de naam en het adres van diegene die het geschil aanhangig maakt, de omschrijving van het geschil en de datum waarop het geschil aanhangig wordt gemaakt. Het klachtengeld bedraagt €50.

U kunt de geschillencommissie ‘Stichting Zorggeschil’ bereiken via onderstaande gegevens:

Postbus 132
8430 AC Oosterwolde
Telefoon: 085-273 32 19

Ambtelijk secretaris Geschilleninstantie Zorggeschil

Telefoon: 06-12583075 (9.00 tot 17.00 uur ma t/m vr)

info@zorggeschil.nl
www.zorggeschil.nl

Download
klachtenreglement

Om te zorgen dat uw klacht zo goed mogelijk behandeld wordt is een klachtenreglement opgesteld. Hierin staat beschreven hoe u een klacht kunt indienen en hoe wij dit op zullen pakken. U kunt dit opvragen bij de klachtenfunctionaris.